onsdag 10 februari 2010

Publicistiska arbetssätt...


Min goa pudel/shizu, Lillan, är med på det mesta... även publicistiska arbetssätt...
Härligt att faktiskt börja förstå lite kring begrepp som tidigare varit fullkomligt utanför min vokabulär... Wiki, nättidningar, webhotell... hittills har det varit min man och mina barn som stått för detta element i familjen, men bered plats; här kommer morsan!
Intressant att fundera på hur detta går att applicera i skolan, kul!

tisdag 9 februari 2010

Kan bli fel med översättning ibland...

Med automatisk översättning så kan det bli galet ibland. Jag skulle visa min Fredagsmysfilm för mina studiekamrater och då hade översättningsprogrammet haft vänligheten att översätta "veckan lida mot sitt slut" till "veckan lida mot sitt slampa"... Jag började undra om jag led av en slags skriftlig torrets syndrom, men min studiekompis Cilla löste nöten med översättningen... engelskans slut=svenskans slampa. Så tokigt det kan bli!

fredag 5 februari 2010

Dax för fredagsmyyys...

Så börjar denna vecka lida mot sitt slut och vi har väl alla gjort oss förtjänta av lite fredagsmys efter veckans bravader!

Jag tycker att detta med Photostory var en glad överraskning, det gick faktiskt som smort att fixa till en liten snutt med mys!

Jag önskar er alla en riktigt härlig helg!

Härliga ungar!


Mitt i det att jag sitter och försöker trixa ihop ett litet nätt bildspel i Photostory, så ropas det uppifrån; kom och fika!
Det bjöds på varm choklad med grädde och marschmallows på toppen, lätt pudrat med choklad... vad säger man?
Stort tack till er mina härliga ungar, ni gör livet fantastiskt!

Positivt!


För första gången i mitt liv, så fick jag i förrgår syn på en tidning som bara hade positiva inslag på hela sin första sida!
Det hör verkligen inte till vanligheterna, tyvärr.
Vilken bra start på den dagen!
Mera sådant, tack!